*Aceste servicii electronice sunt disponibile şi pentru cetăţenii aflaţi în afara ţării (din diasporă) şi pot fi accesate cu aplicarea semnăturii digitale mobile (care poate fi obţinută la oficiile operatorilor de telefonie mobilă Moldcell şi Orange, pentru mai multe detalii vizitaţi http://egov.md/index.php/ro/solutii-pentru-cetateni/serviciul-semnatura-mobila).

1.     Depunerea declaratiei fiscale electronice

Institutia Prestatoare: Serviciul Fiscal de Stat

Descrierea serviciului: Serviciul oferă tuturor persoanelor fizice posibilitatea de a depune rapoartele fiscale cu aplicarea semnăturii digitale mobile. Serviciul reprezintă un instrument eficient de creare, verificare şi transmitere a declaraţiilor privind impozitul pe venit (CET08) prin intermediul reţelei internet, fără necesitatea de deplasare la organul fiscal.

Beneficii:

·         Serviciul poate fi accesat 24/24 ore, 7 zile în săptămână.

·         Datele sunt verificate automat de sistem, ceea ce permite înlăturarea erorilor.

·         Depunând documentele online sunt înlăturate deplasările la organele fiscale teritoriale.

·         Economia de resurse, formularele nu mai trebuie printate.

Pagina de acces a serviciului: https://servicii.fisc.md/login.aspx?ReturnUrl=%2fedec.aspx

**Nota: Detinatorii Semnaturii Mobile urmeaza sa se autentifice prin intermediul Serviciului guvernamental de autentificare si control al accesului MPass

Materiale de comunicare:

Reportaj video: Semarea declaratiilor fiscale cu telefonul mobil

Ghid: Depunerea declaratiei de venit cu semantura mobila

 

2.     e-Servicii de Stare Civila

Institutia Prestatoare: Serviciul Stare Civila

Descrierea Serviciului: Prin intermediul serviciilor electronice de Stare Civilă, pot fi solicitate online duplicatele certificatelor de stare civilă, extrasele de stare civilă și modificarea sau rectificarea actelor de stare civilă.

Documentele care se vor putea obține în contextul celor trei e-Servicii de Stare Civilă sunt: duplicatul certificatului de naștere, duplicatul certificatului de căsătorie, duplicatul certificatului de divorț, duplicatul certificatului de deces, extrasul de pe actul de naștere, extrasul de pe actul de căsătorie, extrasul de pe actul de divorț, extrasul de pe actul de deces.

E-Serviciile Stare Civilă pot fi accesate pe portalul guvernamental servicii.gov.md cu utilizarea Semnăturii Digitale Mobile şi pot fi achitate prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay. Prin aceste instrumente, e-serviciile Stare Civilă pot fi utilizate și de persoanele care se află înafara ţării. Folosirea acestora oferă deplină siguranță utilizatorilor.

Costul serviciilor online va fi același ca și pentru cele obişnuite, dar preţul va depinde de termenul de eliberare. Duplicatelor și extraselor vor fi eliberate gratuit (se va achita doar 10 – lei taxa de stat) în decurs de o lună, iar costul maxim al acestora este de 135 lei pentru duplicate și 85 lei pentru extrase în decurs de 5 zile.

Beneficii:

·         Serviciul e-Stare civilă permite o gestionare mai eficientă şi sigură a datelor

·         Cetățenii pot solicita și achita online serviciile de Stare Civilă, eliminând necesitatea deplasării la instituție

·         Cu ajutorul Semnăturii Digitale Mobile și a serviciului MPay, chiar și cetățenii aflați în afara țării pot solicita și achita documentele de Stare Civilă necesare

Pagina de acces a serviciilor:

·         Duplicatul certificatului de casatorie

·         Duplicatul certificatului de deces

·         Duplicatul certificatului de divort

·         Duplicatul certificatului de nastere

·         Extrasul de pe actul de casatorie

·         Extrasul de pe actul de deces

·         Extrasul de pe actul de divort

·         Extrasul de pe actul de nastere

Materiale de Comunicare:

Video Tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=pLA56xuprug

Demo video: Depunerea online a cererii de pentru obtinerea duplicatului certificatului de nastere 

Banner: http://www.egov.md/images/mediakit/1477354_626777504051140_805015609_n.jpg 

Banner: http://www.egov.md/images/mediakit/1525708_638538609541696_1617757509_n.jpg 

Macheta: http://www.egov.md/images/mediakit/Macheta_1a_bleed 5mm.pdf

 

3.     Raportarea electronica la CNAM (e-CNAM)

Institutia prestatoare: Compania Naţională de Asigurări în Medicină

Descrierea serviciului: Sistemul electronic e-CNAM oferă o metodă modernă de schimb informațional. Implementarea acestuia permite înlocuirea procedurilor manuale cu cele automatizate în obținerea și procesarea formularelor de raport.

Implementarea acestuia permite înlocuirea procedurilor manuale cu cele automatizate în obținerea și procesarea formularelor de raport. Cu ajutorul serviciului e-CNAM agenții economici pot depune electronic formularele 2-03 și 2-04 la orice oră și din orice loc de unde există acces la Internet. Serviciul e-CNAM vine cu o serie de beneficii pentru companii. Este vorba de economie de resurse, evitarea contactului cu funcționarul și simplificarea procesului de depunere a formularelor.

Raportarea electronică la CNAM poate fi efectuată atit prin intermediul mijloacelor de protecție criptografica a informației, eliberate de Î.S. „Centrul de telecomunicaţii speciale”(CTS), cit și prin intermediul serviciului „Semnatura Mobilă”.

Pentru obţinerea dreptului de semnătură digitală prin intermediul telefonului mobil sunt folosite certificate eliberate de Î.S. „Centrul de telecomunicaţii speciale”, iar dreptul de înregistrare a utilizatorilor apartine operatorilor de telefonie mobilă (Orange, Moldcell). Serviciul e-CNAM este parte a Platformei de raportare, integrată în sistemul M-Cloud și găzduită de Î.S. „Centrul de telecomunicaţii speciale”.

Beneficii:

·         Sistemul electronic e-CNAM oferă o metodă modernă de schimb informațional. Implementarea acestuia permite înlocuirea procedurilor manuale cu cele automatizate în obținerea și procesarea formularelor de raport.

·         Aplicarea sistemului crește calitatea serviciilor oferite de Casa Națională de Asigurări în Medicină, prin reducerea numărului de erori în formulare și prin creșterea calității și vericității informațiilor.

·         Utilizarea serviciului e-CNAM simplifică procesul de depunere a formularelor, sporeşte veridicitatea datelor și economiseşte resursele instituţionale.

Pagina de acces a serviciului: http://raportare.md/Security/Login?ReturnUrl=%2f

Materiale de comunicare:

Demo video: Inregistrarea si utilizarea serviciului e-CNAM

Spot video: http://www.youtube.com/watch?v=w5HQuPFwKks

Infografic: e-CNAM

Card informativ: e-CNAM

 

4.     Raportarea electronica la CNAS (e-CNAS)

Institutia prestatoare: Casa Naţională de Asigurări Sociale

Descrierea serviciului: Prin intermediul sistemului e-CNAS, angajatorii din RM pot prezenta în format electronic declaraţiile Rev 5 pentru angajaţii săi concomitent cu declaraţiile privind calcularea și utilizarea contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii, forma 4-BASS.

Avantajele e-CNAS sunt următoarele: eliminarea deplasărilor la Casele Teritoriale de Asigurări Sociale și economisirea timpului de aşteptare la ghişee, depistarea automată a divergenţelor dintre datele din declaraţiile Rev 5 și Forma 4-BASS, greşelilor din datele personale ale angajaţilor și excluderea necesității de tipărire a documentelor pe suport de hîrtie.

Raportarea electronică la CNAS poate fi efectuată atît prin intermediul mijloacelor de protecție criptografică a informației, eliberate de Î.S. „Centrul de telecomunicaţii speciale”(CTS), cit și prin intermediul serviciului „Semnatura Mobilă”.

Pentru obţinerea dreptului de semnătură digitală prin intermediul telefonului mobil sunt folosite certificate eliberate de Î.S. „Centrul de telecomunicaţii speciale”, iar dreptul de înregistrare a utilizatorilor apartine operatorilor de telefonie mobilă (Orange, Moldcell).

Pentru primirea autorizației de prezentare a rapoartelor este necesear să efectuați următorii pași:

1. Să vă înregistrați pe Portal de raportare. Procesul de autoînregistrare și de acordare a autorizației este descris în următoarea instrucţiune.

2. Să înregistrați în sistem întreprinderea pe care o reprezentați.

3. Să obțineți autorizația în instituția corespunzătoare.

Beneficii:

·         Utilizarea serviciului e-CNAS economiseşte timp, bani și resurse instituţionale

·         Aplicarea sistemului crește calitatea serviciilor, prin reducerea numărului de erori și prin creșterea calității și vericității informațiilor.

Pagina de acces a serviciului: http://raportare.md/Security/Login?ReturnUrl=%2f

Materiale de comunicare:

Spot video: e-CNAS

Demo video: Inregistrarea si utilizare serviciului e-CNAS

Infografic: e-CNAS

 

5.     e-Licentiere (depunerea cererii de eliberare, reperfectarea sau prelungire a licenţei de activitate)

Institutia prestatoare: Camera de Licentiere

Descrierea serviciului: Serviciul „e-Licenţiere” oferă o gamă completă de funcţii specializate pentru a optimiza depunerea și analiza cererilor de eliberare a licențelor de la Camera de Licențiere. Licențele pot fi solicitate în format electronic, fără ca agentul economic să se deplaseze la Chişinău.

Autenticitatea informaţiilor depuse de solicitanţii sau titularii de licenţă va fi verificată prin intermediul reţelelor electronice ale Autorităţilor publice vizate. Pot fi accesate următoarele tipuri de servicii: depunerea unei cereri de eliberare de licenţă,reperfectarea sau prelungirea licenţei.

Pentru a folosi serviciul, solicitantul accesează interfaţa servicii.gov.md, selectează serviciul e-Licentiere,apoi alege din meniu tipul operaţiunii dorite: eliberare, reperfectare/prelungire. Ulterior acesta selectează activităţile sau domeniile potrivite şi confirmă condiţiile de licenţiere. După ce completează secțiunile indicate în formular, încărcă documentele necesare, scanate, şi confirmă datele completate.

După examinarea cererii de către Camera de Licențiere, solicitantul este anunţat prin e-mail despre decizia autorității. În cazul aprobării cererii, agentul economic poate achita taxele pentru licență la orice bancă. În final, el poate merge la Camera de Licențiere pentru a-și ridica licența sau o poate primi prin poștă.

Beneficii:

·         Procedura de obținere a unei noi licențe, reperfectare sau extindere este mai ușoară și mai rapidă.

·         Costurile pentru obținerea licențelor sunt mai mici pentru că sunt evitate deplasările.

·         Interacțiunea cu personalul Camerei de Licențiere este mai redusă.

·         Depunerea documentelor nu mai depinde de programul instituției, poate fi realizat la orice oră.

Pagina de accesare a serviciului: https://servicii.gov.md/ServiceDetails.aspx?id=17bdd5a3-23b1-49b0-af49-e5873f1104b0#

Materiale de comunicare:

Spot video: e-Licentiere

Ghid video: Ghid de accesare a serviciului e-Licentiere

Ghid video cu subtitrate in limba rusa: http://www.youtube.com/watch?v=pbM8AkW5XRU

Infografic: e-Licentiere

Card informativ: e-Licentiere

Banner web: e-Licentiere

 

6.     e-Apostila (Serviciul de apostilare)  ***Mentiune: Serviciul este in process de integrare a SM. Integrarea finalizeaza in 2 saptamini 

Institutia prestatoare: Ministerul Justitiei

Descrierea serviciului: Serviciul ofera posibilitatea depunerii online a cererii de apostilare a actelor oficiale. “APOSTILA” este semnul imprimat al ştampilei, completat la toate rubricile şi sigilat în modul corespunzător. Aplicarea “APOSTILEI” este  unica formalitate care poate fi solicitată pentru a atesta veridicitatea semnăturii, calitatea în care a acţionat semnatarul actului sau, după caz, autenticitatea sigiliului şi a ştampilei de pe acest act.

Pagina de acces a serviciului: https://apostila.gov.md/

Pentru mai multe detalii despre agenda de e-transformare a guvernării, vă rugăm să vizitaţi pagina web a Centrului de Guvernare Electronică egov.md

 

Serviciile Publice Electronice 2014 _Descriere

Imprimare