Prima autostradă din Republica Moldova ar putea fi proiectată în următorii cinci ani. Aceasta ar lega oraşul Ungheni de Chişinău şi Odessa. Anunţul a fost făcut de către ministrul Transporturilor, Vasile Botnari.
El s-a aflat astăzi în inspecţie pe traseul Chişinău-Ungheni, care a intrat în proces de reabilitare anul trecut. Acolo a fost şi ministrul Economiei, Stephane Bride, care a menţionat că o infrastructură modernizată a drumurilor va asigura dezvoltarea durabilă a economiei naţionale.
Începând cu anul 2020 o să începem careva lucrări. Acum vrem să comandăm studiu de fezabilitate, căutăm surse financiare ca să construim o autostradă. Vrem să atragem pe aceste coridoare cât mai mult transport tranzit care să treacă prin Republica Moldova. Este un coridor nou, plan european, este într-adevăr legătură cu Uniunea Europeană, a spus ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari.
Viceprim-ministru şi ministrul Economiei, Stephane Bride, a spus că o dată cu dezvoltarea infrastructurii vor veni şi mai mulţi investitori străini.
Este evident că, pentru economia din Republica Moldova, drumurile sunt un pas critic. Noi ne-am confruntat deja cu investitori din Moldova care a refuzat să implementeze o companie în Moldova din cauza calităţii drumurilor, dacă ei săp aprpovizioneze sau să livreze produsele finite peste hotare, a afirmat viceprim-ministru şi ministrul Economiei, Stephane Bride.
Pe traseul Chişinău-Ungheni sunt proiectate două drumuri de ocolire: unul la Bahmut, iar altul la Ungheni.
Noi prin această ocolire descărcăm oraşul Ungheni de transportul greu, se scurtează timpul ca să ajungi la vamă, putem să spunem că în jumătate de la momentul unde am intrat pe ocolire. În spatele meu este o cale ferată unde va fi o construcţie denivelată care va merge deasupra căii ferate.
Traseul Chişinău-Ungheni are o lungime de 92 de kilometri. Reabilitarea acestui drum costă aproximativ 80 de milioane de euro şi urmează să fie dat în folosinţă în vara anului viitor.