Un drum de ocolire a orașului Ungheni, care va asigura acces direct spre punctul de frontieră Sculeni și va scurta substanțial traseul, va fi construit până în toamna 2016.

Lucrările sunt efectuate în cadrul proiectului de reabilitare a traseului Chișinău-Ungheni-Sculeni, ce are o valoare de 10 mln de euro, bani asigurați de grantul Comisiei Europene, informează UNIMEDIA.

Proiectul ocolirii orașului Ungheni include construcţia terasamentului, a unui pasaj denivelat peste cale ferată, podeţe, sisteme de colectare şi evacuare a apelor. 

Potrivit Ministerului Transporturilor, aproximativ 90% din lucrările de terasament și decopertare a solului au fost deja efectuate.

Aflat în inspecție pe traseul Chișinău-Ungheni, ministrul Transporturilor, Vasile Botnari, a vorbit despre importanța traseului Chișinău-Ungheni-Sculeni, care este parte a coridoarelor de transport internaționale.

„Avem toate premisele necesare ca de la Chişinău până la Sculeni să existe un drum european. O preocupare majoră rămâine ca toate lucrările planificate să fie efectuate în termen și calitativ”, a declarat ministrul Transporturilor. 

Potrivit lui Botnari, pe acest traseu vor fi construite două drumuri de ocolire – în Ungheni și Bahmut, datorită cărora timpul petrecut în drum se va scurta semnificativ, iar traficul greu va fi redirecționat în afara localităților.

UNIMEDIA precizează că traseul Chișinău-Ungheni-Sculeni are o lungime de 92 km și a intrat în reconstrucție anul trecut, pentru care va fi valorificată o investiţie de 80 mil. de euro din fondurile alocate anterior de  Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Comisia Europeană (CE).

 

Două segmente cu o lungime de 40 km vor fi reabilitate de compania azeră Evrascon, iar compania Cehă OHL va reabilita alte 52 de km, inclusiv va construi drumul de ocolire a orașului Ungheni.

Imprimare