Autorităţile publice locale pierd anual sute de milioane de lei din cauza evaluării incorecte a bunurilor imobiliare. Declaraţia a fost făcută de directorul executiv al Congresului Autorităţilor Locale din Moldova (CALM), Viorel Furdui, în cadrul întrevederii cu premierul desemnat, Ion Sturza, relatează Radio Moldova Actualităţi.
„De 15 ani Codul Fiscal prevede că Guvernul are obligația să facă înregistrarea proprietăților din bugetul de stat și să facă evaluarea bunurilor imobile. Știm foarte bine că aceasta este sursa principală de venit în majoritatea țărilor europene. Însă, de 15 ani acest lucru nu s-a făcut. Este vorba de sute de milioane de lei pe care le pierd anual autoritățile publice locale. Vrem drumuri, apă, canalizare, dar în Republica Moldova, plata pentru bunul imobil pentru un an este de cinci lei. Iar în mai mult de jumătate din satele din Moldova proprietățile imobiliare nici nu sunt înregistrate”, a declarat directorul executiv al CALM, Viorel Furdui.

La rândul său, prim-ministrul desemnat, Ion Sturza, a remarcat că problema delimitării și folosirii cât mai eficiente a patrimoniului statului este foarte importantă. „Această problemă este foarte actuală, mai ales în orașe. De exemplu, într-un oraș cum este Bălți, să impune ca un teren din centrul orașului să fie vândut cu o mie de euro, când în realitate acesta costă 15 mii de euro. Este o aberație. Când în Chișinău s-a impus ca peste 300 de hectare să treacă prin tertipuri judiciare la persoane fizice, practic pe gratis? Este iarăși un fel de trădare”, a afirmat Sturza în cadrul consultărilor publice cu reprezentanţii Congresului Autorităţilor Locale din Moldova.

 

Imprimare