O porţiune din cei zece kilometri din drumul Chişinău – Dubăsari – Poltava din Ucraina va fi reparată până la sfârşitul anului. Pe lângă renovarea carosabilului, autorităţile îşi propun să construiască două poduri şi să lărgească drumul.

Proiectul de renovare şi amenajare a traseului M21 Chişinău – Dubăsari – Poltava include patru etape.

Prima prevede construirea a două poduri paralele cu cele existente peste râul Bâc şi pasajul peste Calea Ferată.

Ulterior, va fi construit un nod rutier sub podurile râului Bâc. În final, carosabilul va fi lărgit.

Drumul M21 Chişinău-Dubăsari-Poltava a fost construit încă în anii 60. De atunci, aici au fost făcute doar lucrări de reparaţie curentă. În ultimii ani, fluxul de transport s-a majorat esenţial. Zilnic, această porţiune este traversată de aproximativ 14 mii de maşini.

Autorităţile spun că drumul va vea o lăţime de două ori mai mare decât acum.

Construcţia de intersecţii denivelate, strada Petricani şi drumul de acces spre localitatea Grătieşti. Tot drumul acuma are o lăţime partea carosabilului de 7 metri. El o să fie lărgit până la 4 benzi de circulaţie câte două în fiecare direcţie, spune şeful direcţiei Administraţia de Stat a Drumurilor Iurie Paşa.

Şoferii salută extinderea carosabilului şi speră că nu vor mai fi accidente rutiere.

Trebuie, acest lucru ar uşura traficul. Va fi cu mult mai comod dacă drumul va fi lărgit şi reparat. La sigur va fi cu mult mai bine, spune un bărbat.

Trebuie fiindcă zilnic pe aici trec în jur de 20,30 de mii de maşini şi mai ales că acest drum conduce şi la piaţă. Chiar o săptămână în urmă, în acest loc o maşină a ieşit de pe carosabil. Traficul este foarte intensiv aici de aceea cred că trebuie de lărgit drumul, spune un şofer.

Costul total al proiectului este de aproape 50 de milioane de lei. Banii vor fi alocaţi din Fondul Rutier.

Imprimare