Anul acesta urmează a fi reabilitate peste 250 km de drumuri. Declaraţia a fost făcută de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor (MTID), Iurie Chirinciuc, în cadrul unui interviu pentru tribuna.md.
Înainte să vorbească despre proiectele de infrastructură a drumurilor pentru anul 2016, el a reamintit despre lucrările finalizate în 2015.
„Consider important și oportun să enumer sectoarele de drum R3 Chișinău-Hîncești-Cimișlia, pe o lungime de 39 km și R20 Rezina-Orhei – Călărași pe o lungime de 16 km, lucrări finanțate de Banca Europeană pentru Investiții (BEI). Am menționat aceste sectoare pentru că deseori mă confrunt cu situații în care mulți dintre cetățenii Republicii Moldova nu cunosc realizările Ministerului în domeniul infrastructurii drumurilor”, a declarat Chirinciuc.
Potrivit ministrului, în anul curent urmează să fie reparate peste 250 km de drumuri.
„Pentru anul 2016 din resurse externe de finanțare se planifică finalizarea reabilitării drumurilor M3 Chișinău – Giurgiulești de la or. Comrat până la s. Ciumai, lungimea totală 54,5km, sectoarele de drum R1 Chișinău – Ungheni de la ieșirea din Chișinău până la or Strășeni, 17,6 km, din s. Bahmut pînă la centura de ocolire a orașului Ungheni, 28 km, construcția drumului de ocolire a or. Ungheni, 7,7 km și R33 Hăncești-Lăpușna-M1 un sector de drum de 37km.Totodată, mai avem în proces de lucru R14 Bălți-Sărăteni, 30 km, finanțare BERD – R6 M1-Ialoveni, (centura Chișinău) 7 km, finanțare BEI – R16 Bălți-Fălești-Sculeni, 55 km, finanțare BEI”, a adăugat demnitarul.
Totodată, Chirinciuc a menţionat că, drumurile care urmează a fi reabilitate din sursele Fondului Rutier depind în mare măsură de nivelul de finanțare pentru anul 2016.
„În cazul finanțării conform prevederilor Strategiei de Transport și Logistică pentru anii 2013 – 2022, anul acesta pot fi reabilitate 10 km din drumul R26 Tiraspol-Căușeni-Cimișlia. În același timp, a fost planificată începerea lucrărilor de reabilitare pe mai multe sectoare de drumuri naționale, cum ar fi R34 Hîncești-Leova-Cahul, 83km, R9 Soroca-Arioneşti, 31 km, dar și demararea mai multor licitații pentru extinderea drumului M3 – construcția drumului de ocolire a or. Vulcănești, 9 km (finanțare grant CE), construcția drumului de ocolire a or. Comrat, 18 km (finanțare BEI), construcția drumului de ocolire a localităților Slobozia Mare, Câșlița Prut și Giurgiulești, 20 km ( finanțare BERD)”, a conchis Iurie Chirinciuc.
Andriana Cheptine