Potrivit autorilor, scopul realizării hărții  a fost de a identifica mai multe atracții turistice din Chișinău, inclusiv unele mai puțin cunoscute și de a le face cunoscute locuitorilor capitalei, dar și turiștilor. Anterior, autorii se ciocneau cu situația în care turiștii străini afirmau că în Chișinău nu sunt locuri ce pot fi vizitate, deși în realitate problema era în promovarea proastă a lor sau lipsa totală a promovării. 

„În aprilie acestui an, am făcut un quickpoll cu chișinăuienii în care i-am întrebat ce ar recomanda unei persoane care vizitează Capitala. Din propunerele lor, am ales la o listă de 131 de puncte de atracție”, a declarat, la prezentare, directorul executiv iMaps Expert, Veronica Atiș.

 

 

Potrivit autorilor, din cele 131 de atracții turistice, 23 sunt stilizare, precum rotonda de la Valea Morilor, Primăria Chișinău, statuia lui Ștefan cel Mare, Arcul de Triumf sau Roata Dracului de la Valea Trandafirilor.

Pe hartă mai apar drapele ale diferitor străzi, care semnifică amplasarea pe hartă a ambasadelor și consulatelor a statelor în cauză.

„Am încercat să adăugăm și atracțiile mai speciale, precum monumentul bănuțului sau Moara Roșie, unul dintre puținele care amintesc că aici a fost centrul istoric al Chișinăului. Tot ce vă prezentăm astăzi este unic, creat de noi sau de colegii noștri”, a declarat directorul executiv iData, Mihai Bologan.

Autorii precizează că nivelul de detaliere este foarte mare și o asemenea hartă tipărită pe o dimensiune 35*35 cm permite observarea a toate detaliile.

Harta, despre care autorii spun că nu este una topografică, ci axată pe atracții turistice, a fost tipărită în 30.000 de exemplare. La prețul de 20 de lei, hărțile se vor găsi la chioșcuri, la unele librării și unele hotele. Valoarea proiectului este de 270.000 de lei.

Imprimare