Din septembrie 2014 locuitorii satului Scoreni din raionul Străşeni nu vor mai trebui să mergă pe ocolite pentru a ajunge la Chişinău. Construcţia drumului local L452, care va face conexiunea dintre satele Scoreni şi Malcoci cu ieşire spre traseul internaţional Chişinău-Leuşeni îi va scuti pe localnici să meargă prin oraşul Străşeni pentru a ajunge în capitală. Mai mult, potrivit Svetlanei Tabacari, primar de Scoreni, va exista şi o rută directă Scoreni-Chişinău.

Drumul este construit în cadrul unui proiect aplicat la Agenția de dezvoltare regională Centru și finanţat din sursele Fondului Naţional de Dezvoltare Regională. Acesta urmează să fie dat în exploatare cel târziu în luna septembrie curent. Relevanţa proiectului şi importanţa regională a drumului L452 este evidentă: el va conecta localităţi din două raioane diferite, Ialoveni şi Străşeni, iar satul Scoreni va avea acces direct la traseul internaţional Chişinău-Leuşeni cu trecere prin localitatea Malcoci.

Potrivit directorului Agenţiei de Dezvoltare Regională Centru, Tudor Meşina, succesul unui proiect depinde foarte mult de implicarea autorităţilor publice locale la toate nivelele de implementare a proiectului. Despre construcţia drumului L452 nu are decât cuvinte de laudă. „Este un proiect foarte bun pentru dezvoltarea economică regională. Agenţii economici deja se interesează cât costă un lot de teren la marginea satului Scoreni, ceea ce este un semn pozitiv. Ar putea să fie create noi locuri de muncă, iar satele din această regiune să devină mai dezvoltate, a subliniat Meşina.

Costul total al proiectului este de peste 28 de milioane lei, dintre care au fost valorificate 12 milioane. „Din cauza temperaturilor scăzute din lunile precedente, lucrările de asfaltare au fost sistate, dar imediat ce ne va permite timpul vom continua lucrul. Pînă atunci, chiar dacă este gata varianta albă, circulaţia pe acest segment de drum trebuie să fie interzisă, deoarece se poate deteriora şi acest lucru implică cheltuieli suplimentare, atenţionează directorul ADR Centru. Responsabilul de supraveghere tehnică a proiectului, Andrei Rusnac, susţine că graţie tehnologiilor performante, calitatea drumului va fi net superioară şi va rezista chiar şi maşinilor de mare tonaj.

Pentru a proteja gospodăriile de aluviuni (pietrişul şi alte deşeuri aduse de apele curgătoare), proiectul prevede asigurarea drumului cu un sistem de scurgere pluvial.

Imprimare