CALM a expediat organelor de conducere ale statului o Adresare cu privire la modul de desfășurare a procesului educațional la distanță de către personalul instituțiilor de învățământ de educație timpurie.

În Adresare, CALM constată că modul de desfășurare a procesului educațional la distanță de către personalul instituțiilor de învățământ timpurie împreună cu părinții copiilor comportă mai multe dificultăți, printre acestea fiind enumerate:

 Gradul de pregătire și competențele digitale ale cadrelor didactice. În legătură cu acest aspect, Ministerul Educației, Culturii Și Cercetării (MECC) ar urma să organizeze instruirea online a educatorilor din instituțiile de educație timpurie, ceea ce presupune timp, resurse financiare, formatori/mentori, precum și mijloace TIC și conectarea la Internet a educatorilor în condițiile izolării la domiciliu;

 Nivelul de dotare cu mijloace TIC și conectarea la Internet a instituției de educație timpurie nu rezolvă problema, deoarece educatorii sunt izolați la domiciliu;

– Transmiterea sarcinilor educaționale părinților copiilor, inclusiv solicitarea aplicării unui regim al zilei similar celui de la grădiniță nu presupune realizarea sarcinilor educaționale din cauza mai multor impedimente obiective.

Astfel, modul de gestionare a personalului instituțiilor de învățământ de educație timpurie creează incertitudine pentru APL, care sunt responsabile de activitatea instituțiilor de educație timpurie din subordine, în situații precum:

 Evaluarea activității didactice a educatorilor în ceea ce privește timpul alocat, numărul de copii implicați și finalitățile procesului educațional la distanță;

– Cum se va proceda cu personalul didactic care nu realizează sarcinile educaționale în conformitate cu metodologia propusă, în limitele orelor de program;

– Cum se va proceda cu personalul tehnic al instituțiilor;

 Cum se va proceda cu personalul instituțiilor în perioada post-pandemie, când părinții vor fi/reveni la muncă, iar aceștia vor solicita acordarea concediilor anuale de odihnă.

În contextul celor expuse mai sus, din numele APL, CALM solicită expunerea în cadrul unei Dispoziții a Comisiei pentru Situații Excepționale a RM referitor la următoarele aspecte ale desfășurării procesului educațional la distanță de către personalul instituțiilor de învățământ de educație timpurie:

1. Modul de evaluare a activității didactice la distanță realizate de către educatori, precum și modul de remunerare în dependență de finalitățile procesului educațional, în special în ceea ce privește copiii de vârstă preșcolară;

2. Modul de asigurare cu materiale didactice necesare desfășurării procesului educațional la distanță, atât a educatorilor, cât și a părinților;

3. Dreptul APL de a trimite în concedii anuale de odihnă pentru perioada stării de urgență a personalului instituțiilor de învățământ de educație timpurie (director, cadre didactice și personal tehnic) neimplicat în procesul educațional la distanță.

Serviciul de Comunicare al CALM

Fișier:

Adresarea CALM

Imprimare