Pe 17 noiembrie a fost lansată cea de-a doua etapă de digitalizare a fondului de arhivă al Serviciului Stare Civilă și prezentarea serviciilor noi e-Stare Civilă, informează UNIMEDIA.

„Odată cu ce de-a doua etapă a proiectului, spectrul de servicii pe care cetățenii le pot solicita în regim online va fi extins cu încă 12 acte de stare civilă, de la 8 la 21”, a adăugat directorul Centrului de Guvernare Electronică, Stela Mocan.

Până la digitalizarea fondului de arhivă, angajații Serviciului Stare Civilă erau nevoiți să proceseze manual informația. „În decurs de aproximativ 32 de luni, se planifică digitizarea a încă 9 milioane de acte de stare civilă, fapt care, pe de o parte va facilita accesul cetățenilor la servicii publice calitative și pe de altă parte, va permite o gestiune mai eficientă și mai sigură a datelor, impulsionând dezvoltarea de noi servicii electronice guvernamentale”, a precizat directorul SSC, Lucia Ciobanu.

Digitizarea presupune scanarea, introducerea metadatelor, verificarea calității și transferul în MCloud – Platforma Guvernamentală Tehnologică Comună care asigură un nivel sporit de securitate și disponibilitate.

Lista celor 21 de servicii de stare civilă disponibile în regim online:

1.      Eliberarea duplicatului certificatului de stare civilă

–         eliberarea duplicatului certificatului de naştere;

–         eliberarea duplicatului certificatului de căsătorie;

–         eliberarea duplicatului certificatului de divorţ;

–         eliberarea duplicatului certificatului de schimbare a numelui de familie şi/sau prenumelui;

–         eliberarea duplicatului certificatului de deces;

–         eliberarea duplicatului certificatului de adopţie;

–         eliberarea duplicatului certificatului de stabilire a paternităţii;

2.      Eliberarea extrasului de pe actul de stare civilă

–         eliberarea extrasului de pe actul de naştere;

–         eliberarea extrasului de pe actul de căsătorie

–         eliberarea extrasului de pe actul de divorţ

–         eliberarea extrasului de pe actul de schimbare a numelui de familie şi/sau prenumelui

–         eliberarea extrasului de pe actul de deces

–         eliberarea extrasului de pe actul de adopţie

–         eliberarea extrasului de pe actul de stabilire a paternităţii

3.      Eliberarea certificatului privind starea civilă

4.      Eliberarea certificatului de capacitate matrimonială

5.      Eliberarea avizului privind afirmarea sau infirmarea schimbării numelui de familie şi/sau  

prenumelui;

6.      Eliberarea extrasului multilingv de pe actul de stare civilă;

–         Eliberarea extrasului multilingv de pe actul de naştere

–         Eliberarea extrasului multilingv de pe actul de căsătorie

–         Eliberarea extrasului multilingv de pe actul de deces

7.      Operarea în modul stabilit a modificărilor în actul de stare civilă.

„Digitizarea actelor reprezintă un proiect lansat pe 12.07.2013 în contextul Agendei de e-Transformare a Guvernării, în prima etapă a căruia au fost digitizate 4 milioane de acte de stare civilă”, a spus ministrul Justiției, Oleg Efrim.

 

Persoanele pot beneficia gratuit de serviciile Stării Civile în termen de 30 de zile. Pentru a urgenta acest proces, beneficiarii vor trebui să achite o sumă adițională.

Imprimare