Proiectul de Susţinere a Autorităţilor Locale (LGSP) acorda asistență tehnică privind aplicarea bunelor practici în domeniul Gestionării Patrimoniului Public pentru 32 orașe-partenere, reşedinţă de raion, care au identificat necesitatea acesteia la nivel local. Sistemul de Gestionare a Patrimoniului Public propus include în sine procesul de optimizare a utilizării şi administrării proprietăţii publice (în special terenuri şi clădiri), cu scopul de a identifica şi maximiza beneficiile financiare şi de prestare a serviciilor publice.
Cu suportul LGSP a fost elaborat un sistem model de îmbunătățire a Gestionării Patrimoniului Public activelor la nivel local, care reprezinta un concept de orientare practică a APL bazat pe un set de metode, instrumente şi tehnici de abordare a aspectelor, soluţionare a problemelor şi sarcinilor de gestionare a proprietăţii publice la nivel local. Componentele majore ale gestionării complete şi integrate a Patrimoniului Public la nivel local:
– Manualul model privind Gestionarea Patrimoniului Public la nivel local
– Planul de Gestionare model a Proprietăţii Publice pe termen mediu şi Planul Anual de Acţiuni.
– Registrul de evidenţă a Patrimoniului Public model.
– Registrul de evidenţă a veniturilor şi cheltuielilor generate din buna Gestionare a Patrimoniului Public: analiza cost beneficiu model.
Ca rezultat a asistenței tehnice prestate, beneficiarii vor aplica instrumente mai eficiente în vederea prioritizării cheltuielilor în limita resurselor disponibile și concentrării asupra eficientizării calităţii şi cantităţii serviciilor publice prestate cu utilizarea şi buna administrare a patrimoniului public disponibil; evaluării segmentelor de cost a serviciilor publice prestate; analizei opţiunilor privind o mai bună redistribuire a veniturilor publice şi respectiv alocarea cheltuielilor publice; eficientiza managementul instituţiilor subordonate.