În raioanele Cantemir, Cahul și Cimișlia vor fi construite locuințe sociale, informează Provincial.
Decizia a fost luată astăzi, în cadrul Comitetului de Supraveghere al Unității de Implementare a Proiectului de construcție a locuințelor pentru păturile socialmente vulnerabile II, desfășurată la Chișinău.
În cadrul ședinței, managerul Unității de Implementare a fazei II a Proiectului de construcție a locuințelor sociale, Iunona Lungul a precizat că: ”Pentru obiectivele din Cantemir, Cahul și Cimișlia a fost finalizată, verificată şi supusă expertizei documentaţia de proiectare, a avut loc expertiza tehnică a imobilelor existente propuse pentru reconstrucție în cadrul proiectului. A fost calculat costul lucrărilor de construcție și serviciilor aferente. Suntem gata de lansarea procedurilor de licitație și ulterior contractarea antreprenorului general”.
Potrivit managerului Proiectului, Iunona Lungul, în total, în cele 3 raioane vor fi construite 91 de apartamente sociale, până la sfârșitul anului 2019.
Tot în cadrul ședinței Comitetului de Supraveghere s-a discutat despre rezultatele realizării proiectului în raioanele Nisporeni, Leova, Fălești, Rezina, Glodeni. Astfel, au fost finalizate 185 de apartamente în raioanele Nisporeni și Leova, iar alte 132 de apartamente din raioanele Fălești, Rezina, Glodeni vor fi finalizate până la sfârșitul anului curent.
Menționăm, pentru realizarea fazei II a proiectului de construcție a locuințelor sociale în țara noastră, Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei oferă Republicii Moldova un împrumut în valoare de 20, 4 mln euro, pe un termen de până la 20 de ani. Până la finalizarea fazei II vor fi construite circa 700 de locuinţe sociale pentru 2500 de persoane cu venituri mici.
Locuințele sociale sunt repartizate de comisii speciale create de consiliile raionale în baza Regulamentului ce prevede modul și condițiile de repartizare, criteriile și categoriile de eligibilitate. De asemenea, apartamentele sociale sunt oferite în locațiune, în baza unui contract încheiat cu autoritatea publică locală.
Dina Roșca