În an electoral, Congresul Autorităților Locale din Moldova a organizat 16 seminare pentru administrația publică locală și societatea civilă (inclusiv persoane cu nevoi speciale) din toate raioanele, obiectivul fiind consolidarea democrației în Republica Moldova prin alegeri incluzive și transparente. Aceste evenimente (șase cu participarea fizică și zece on-line) au întrunit mai bine de 2000 de participanți, cele mai multe fiind femei.
Cel de-al 16-lea seminar cu genericul „Importanța participării incluzive în procesele decizionale și electorale” a avut loc la 19 septembrie și a reunit peste 120 de participanți din raioanele Drochia, Bălți și Dubăsari.
Tot în această perioadă, femeile care doresc să se implice în procesele decizionale au mers în trei vizite de studiu în localități conduse de femei (Selemet, Cimișlia; Cruzești, mun. Chișinău și Sărăta Veche, Fălești) unde s-au înregistrat rezultate remarcabile în activitate și unde femeile primare au devenit mentore pentru colegele lor care sunt la început de cale.
Totodată, experții și expertele CALM au contribuit la conștientizarea implementării bugetării participative în mai multe localități ale R. Moldova, scopul fiind motivarea cetățenilor de a se implica direct în procesele de decizie a modului în care sunt cheltuiți banii din bugetele comunităților ținând cont de nevoile acestora.
Menționăm că procesul de bugetare participativă a început în Republica Moldova în 2015 în două orașe mari, Bălți și Orhei. Astăzi peste 100 de autorități publice locale (sate, comune, orașe, municipii) recurg la această formă de implicare directă a cetățenilor în procesele decizionale.
Aceste evenimente au fost organizate în cadrul proiectului „Consolidarea democrației în Moldova prin alegeri incluzive și transparente”, implementat de PNUD Moldova cu suportul financiar al poporului american oferit prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Ambasadei Marii Britanii la Chișinău oferit prin intermediul Fondului pentru Buna Guvernare, iar CALM este partener de implementare.