Ministerul Transporturilor din România a pregătit un Master Plan General care prevede construcția rețelelor de drumuri pentru următorii ani. În proiect se răgăsește și autostrada Iași-Ungheni. Ministrul Transportului Ioan Rus a anunțat că a purtat discuții la Comisia Europeană pentru a obține finanțare pentru mai multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii drumurilor. Delegația română s-a aflat la Bruxelles în perioada 9-13 martie.
Potrivit Strategiei de Implementare a Master Planului General de Transport al României, până în 2022, în circulație ar trebui să fie 687 km de autostradă. În total, urmează a fi construiți 1 018 km de drumuri noi printre care se numără: centura actuală a Bucureștiului Sud ( 35 km), A1 Sibiu – Pitești (117 km) , A7 Ploiești (Dumbrava) – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani ( 328 km), A3 Nădășelu (Cluj) – Borș (168), A3 Comarnic – Brașov ( 58 km), A12 Pitești – Craiova ( 124 km).
Până în 2022, urmează să fie dată în exploatare și autostrada care va lega cele două maluri ale Prutului: A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Drumul va avea o distanță de 135 km, iar costurile pentru construcție se ridică la trei miliarde de euro.
Premierul român Victor Ponta a declarat anterior că obiectivul României este ca, până în 2018, Moldova să fie unită cu Transilvania prin autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni.