Astăzi, 26 iunie, a fost instalată o linie de cale ferată pe noul pod, situat lângă or. Ghindești, reabilitarea căruia este realizată din fondurile Guvernului SUA, în cadrul Programului Compact. Până la sfârșitul zilei, după instalare, trenurile își vor urma orarul în regim normal deja pe podul modern, informează FPM Moldova.
Lucrările de instalare a căii ferate au fost urmărite direct de Ambasadorul SUA William Moser, însoțit de viceministrul transporturilor și infrastructurii drumurilor Boris Gherasim, directorul executiv al FPM Moldova Valentina Badrajan și oficiali ai Corporației Provocările Mileniului și ai ÎS ”Calea Ferată din Moldova”.
Valentina Badrajan, directorul executiv al FPM Moldova a menționat că instalarea căii ferate reprezintă o nouă etapă în realizarea proiectului de reconstrucție și modernizare a drumului Sărăteni-Soroca, care urmează să se încheie până la finele lunii august curent.
Ambasadorul SUA William H. Moser a declarat că noul pod a fost așteptat de zeci de ani de cei care călătoreau pe acest drum. Au fost depuse eforturi majore pentru a asigura construcția acestui pod și instalarea căii ferate. Înaltul oficial american și-a exprimat speranța că și generațiile următoare din Republica Moldova vor aprecia generozitatea poporului american care a oferit fonduri pentru modernizarea drumului Sărăteni-Soroca, și în special a podului cu cale ferată.
Boris Gherasim, viceministrul transporturilor și infrastructurii drumurilor, a precizat că reabilitarea podului de la Ghindești va spori securitatea traficului rutier pe această porțiune de drum, care este considerată drept unul din cele 120 de ”puncte negre” cu risc sporit de accidente. Calitatea lucrărilor realizate atât la acest pod, precum și pe întreg traseul Sărăteni-Soroca este una foarte înaltă și ne-am dori ulterior să continuăm colaborarea cu aceste companii de construcție, a apreciat viceministrul.
Noul pod cu cale ferată de la Ghindești are o lungime de 77 de metri, lățime de 4,1 și înălțimea de 8,5 metri, iar calea ferată instalată are o lungime de circa 620 de metri. Podul recent construit are patru benzi de circulație, care asigură securitatea traficului rutier în zonă. Lucrările de instalare a noului aliniament de cale ferată au fost realizate de către consorțiul companiilor ONUR&SUMMA (Turcia) cu suportul ÎS ”Calea Ferată din Moldova”.
Noul pod îl va substitui pe cel vechi, care datează de la sfârșitul secolului 19 și care avea doar o singură bandă de circulație și o înălțime de circa 4 metri, ceea ce crea dificultăți pentru circulația transportului, în special a camioanelor de mare tonaj, devenind un ”punct negru” pe traseu, din cauza multiplelor accidente rutiere înregistrate în acest loc.
Bugetul total alocat construcției podului și instalării celor peste 620 de metri de cale ferată este de circa 2,4 milioane USD și face parte din proiectul de reabilitare a drumului Sărăteni-Soroca de 93 de km pentru care Guvernul SUA a oferit circa 100 de milioane USD.